Søg på alder

Violin

Sammen med de andre strygere udgør violinen fundamentet i det klassiske symfoniorkester, hvor de også er fremragende soloinstrumenter.
Violinen er den mindste i gruppen, og den, der kan spille de højeste toner. Den anvendes desuden i mange slags folkemusik.
For at få glæde af at spille selv og sammen med andre er det vigtigt, at du fra starten lærer at holde instrumentet rigtigt og skabe en god klang.
I musikskolen kan man på violin spille med i Ministrygerne, Megastrygerne og SYMPH-strygerne. Vi forsøger at få nye elever med i Ministrygerne så hurtigt som muligt, da det bare er sjovt at spille sammen med andre.
På violin kan man begynde meget tidligt og undervisning tilpasses alderen, så yngre elever oplever undervisning som en leg. Jo yngre eleven er, jo mere kontakt er der mellem lærer og forældre, så barnet får lidt hjælp derhjemme. Det forventes ikke at forældre selv skal kunne spille, men blot hjælpe barnet. med at huske hvad øvelsen gik ud på ). Det skal første fremmest være sjovt at spille og fokus er 100 % på at dyrke elevens motivation og spillelyst.
Violiner fås i adskillige små størrelser, og du kan derfor starte meget tidligt med at spille violin.

Alder: Fra 4 år. For nogle børn vil det dog være lidt for tidligt.

Undervisning:
Mandag, tirsdag onsdag, torsdag og fredag på musikskolen.
Soloundervisning aftales individuelt med underviseren.

Instrument kan lejes.