Vores lærere

Bjarne Høy

"LEG med toner!"

Bjarne er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og har studeret violin hos lærere i ind-og udland.
Desuden studerede Bjarne komposition hos Niels Viggo Bentzon.
Han er desuden uddannet Suzukipædagog. En uddannelse, hvor læreren bliver eksamineret af en international jury i elevmødet.

Bjarne har spillet i de fleste danske symfoniorkestre fx, Det Kongelige Kapel, DR`s underholdningsorkester, Randers kammerorkester, Odense Symfoniorkester samt symfoniorkestre i Sverige.
Har også optrådt med balkan og tango-musik i forskellige ensembler, blandt andet på Roskilde festivallen.
Han har desuden undervist på musikskoler i mange, mange år.
Undervisningen er baseret på Modersmålmetoden / Suzukimetoden, som består af: humor, musikalitet, gehør, efterligning, og senere nodelæsning og  en kunstnerisk oplevelse.
Endvidere har Bjarne gennem tiden sendt mange elever videre til Musikkonservatorierne.

Sammenspil har en høj status, eleverne har mulighed for at komme til  fællestimer og senere forskellige orkestre, hvor de kan opleve et socialt fællesskab.

Bjarne komponerer idag mest for strygeorkestre, og har udgivet musik på forskellige platforme.

Bjarne skriver:
"I min undervisning er det vigtigt at føle, at vi leger med tonerne, jeg opfatter mit arbejde, som leg med toner, hvor jeg får løn for at lege; lønnen er først og fremmest, det jeg får tilbage fra børnene."

Underviser i:

Kontakt: