Vores lærere

Alexandra-Hélianne Blais

“Det mest berømte og populære sprog i verden er musik”

Hélianne har spillet violin siden hun var 3 år gammel og er uddannet fra konservatorier i Canada, Danmark og Norge. Hun har spillet i mange år i forskellige  Symfoniorkestre - bl.a. DR Radiosymfoniorkestret, Det Kongelig Kapel og Copenhagen Phil.

Selvom det er vidunderligt at få lov til at spille i et stort professionelt symfoniorkester har undervisning taget Héliannes hjerte, og det er det, hun prioriterer højst og bruger mest af sin tid på i dag. Hun elsker den daglige kontakt med børn og unges umiddelbarhed og nysgerrighed og føler, at rejsen som lærer er berigende på fineste vis.

Udover undervisning er Hélianne fast medlem af Promenadeorkester (det gamle Tivoli Promenadeorkester) og violinist på Det Ny Teater. Hun har en lang række studieindspilninger og liveoptrædener i baggagen med velkendte danske og udlandske artister såsom: Efterklang, L.O.C., Medina, Natasha, Pharfar, Paul Potts, m.fl. Hélianne bliver også jævnlig bedt om at optræde på restaurant Geranium ( lige nu nr.1 på The World 50 Best Restaurant ) og har også haft mulighed for at tage et hold elever med fra Helsingør Musikskole for at optræde samme sted til et velgørenhedsarrangement til glæde for de mange gæster. Der har også været andre sjove muligheder for at have elever med til offentlige optrædener, f.eks. til Anders Blichfeldts Julekoncert og Danish Music Awards.

Hélianne siger:
"I min undervisning lægger jeg vægt på at vi er 100 % til stede sammen omkring musikken og at elevens udvikling er i centrum. Musikken kan mange ting og jeg har stort respekt for, hvad den enkelte elev bruger musikken til, så længe det har en positiv effekt på elevens udvikling i det hele taget. Rent genremæssigt kan jeg ikke lyve mig fra, at jeg er klassisk uddannet men elsker at dyrke rytmisk musik og udforske musik på tværs af genrer. Jeg er også den glade ejer af to seje elektriske violiner som elever gerne må prøve hvis de har lyst."

Underviser i:

Kontakt: