Søg på alder

Bratsch

Bratschen er violinens storesøster/storebror. Den klinger lidt dybere, men man spiller på den på næsten samme måde som på violinen.
Der er mange, der spiller violin, men i strygerorkestrene mangler vi altid en bratschist. Den bløde og dybe klang kan man nemlig ikke få for meget af.
For at få glæde af at spille selv og sammen med andre er det vigtigt, at du fra starten lærer at holde instrumentet rigtigt og skabe en god klang.
I musikskolen kan man på bratsch spille med i Ministrygerne, Megastrygerne og SYMPH-strygerne. Vi forsøger at få nye elever med i Ministrygerne så hurtigt som muligt, da det bare er sjovt at spille sammen med andre.
Bratscher fås i adskillige små størrelser, og du kan derfor starte meget tidligt med at spille bratsch.

Alder: Fra 4 år. For nogle børn vil det dog være lidt for tidligt.

Undervisning:
Mandag, tirsdag onsdag, torsdag og fredag på musikskolen.
Soloundervisning aftales individuelt med underviseren.

Instrument kan lejes.