Guitar, små begyndere og klassisk

Den klassiske guitarundervisning på Helsingør Musikskole er baseret på en metode der er udviklet af Jens Carlander, der har skrevet en lærebog rettet mod nybegyndere fra 6 til 14 år. Her lærer vi guitarhåndværket, der er nøje afstemt og tilpasset således, at eleven undgår at føle at det er “svært” at spille. Resultaterne af denne metode er bemærkelsesværdige og garanterer, at man faktisk lærer at spille.
Vi starter med at udvikle spillefærdighed gennem at lave rytme- og toneøvelser, der ledsager de mange nyskrevne rim og remser, skrevet af forfatteren Knud Romer og Jens Carlander. Nodespillet følger med lige i hælene på den solidt tillærte spillefærdighed og volder således ingen spillemæssige vanskeligheder. På den måde er noderne en “vejskiltning på musikvejen” og ved at følge den, kommer man sikkert og naturligt frem.
Lige fra starten træner vi at spille sammen og at optræde. Det er sjovt!

Alder: fra 0. kl.

Mandag, torsdag og fredag på musikskolen.

Instrument kan muligvis lejes. Vi har kun få eksemplarer til rådighed.