Ukulele

Ukulelen er et strengeinstrument som oprindeligt stammer fra Hawaii.
Der findes mange teorier og sjove historier om ukulelen, og om hvordan den kom til Hawaii. Man mener, at ukulelen kom med skib med arbejdsfolk fra Portugal i 1879. Lederen af disse, Manuel Nunes, skulle have bragt et instrument med sig, kaldet en braguinha eller machete de braga, der er en slags portugisisk cavaquinho. De indfødte så ved opvisninger, hvordan man spillede på instrumentet, og kaldte den ‘ukulele, som betyder “hoppende/dansende lus”, fordi fingrene hoppede og dansede, når der blev spillet på den.
Ukulelen har opnået enorm popularitet i hele verden. Instrumentets funktion som en slags begynder-guitar har gjort ukulelen meget populær, da det er lettere at lære end en traditionel guitar. Ukulelen er blevet et helt normalt syn bl.a. i mange talentshows.

Alder: Typisk fra 3. klasse, men det kan også være tidligere efter nærmere aftale med underviseren.

Musikskolen:
Mandag, tirsdag og onsdag.
Tibberupskolen: