Vores lærere

Johannes Bo Larsen

"Musik er ikke for sjov, men det skal være sjovt at spille musik"

Johannes er uddannet som guitarist fra Rytmisk Musikkonservatorium i Kbh. med diplomeksamen fra MS-linjen (musiker/sanger) i 1999.

Som musiker har Johannes været aktiv i diverse sammenhænge, fra jazz og bossa nova til pop/rock, og har spillet med egen trio og som sideman for bl.a. Solveig Sandness og mange andre. Johannes elsker at undervise og var allerede i studietiden tilknyttet det legendariske 'benhårde hørelære/teori-kursus' på Rytmisk Center i Kbh. Han har sidenhen også været ansat som guitar/sammenspilslærer på Frederiksværk Musikskole og Roskilde Musiske Skole. Johannes har derudover en glødende passion for Titanic og holdt tilbage i 2012 en serie foredrag på biblioteker og kulturhuse, hvor han medbragte guitaren og sin kæmpe lego-model.

Johannes siger:
"I min undervisning er det vigtigt at eleven kommer glad og beriget ud efter timen. Jeg tager musikken meget alvorligt, men har en legende og let tilgang til undervisningen, og føler jeg har så meget på hjerte, som jeg gerne vil give videre til børnene - uanset alder og niveau. Ægte musik er en mangelvare i den moderne verden."

Underviser i:

Kontakt: