Søg på alder

Trommer

Trommeundervisning er supersjovt! Du får udfordret din kunnen både fysisk og mentalt og samtidigt meget intenst. Trommeslagere har et stort ansvar i bandsituationen, hvor man har ansvaret for at holde et orkester sammen og samtidig har et instrument, man ikke kan “gemme” sig bag.
”Et orkester er aldrig bedre end trommeslageren!”
I trommetimerne arbejder vi med:
Spilleteknik -  hvordan holder du på stikkerne.
Trommesætrytmer i alle stilarter efter niveau.
Nodelæsning.

Vi spiller både på trommesæt og på øveplade for at dygtiggøre vores kunnen teknisk og rytmisk. Sommetider vil vi også bare spille med musik, eller jamme sammen for at få forståelse af, hvordan det er at have ansvar og “passe på” sine medspillere i en sammenspilssituation.
Det er vigtigt at man som trommeslager kommer til at spille med andre. Trommerne er ikke et soloinstrument. Derfor vil vi spille sammen i timerne og opfordre dig til at deltage i musikskolens sammenspilstilbud.
Du behøver ikke at eje et trommesæt fra starten, men vi anbefaler, at du anskaffer dig et sæt efter 2-3 måneders undervisning.

Alder: Typisk fra 4. klasse, men det kan også være tidligere efter nærmere aftale med underviseren.

Undervisning:
Musikskolen:
Tirsdag, onsdag og torsdag.
Tibberupskolen:
Torsdag.
Soloundervisning aftales individuelt med underviseren.

Instrumentet kan ikke lejes.