Talentlinjen

Helsingør Musikskole prioriterer arbejdet med talentudvikling meget højt, og derfor har vi også en talentlinje med 40 pladser, hvor man modtager ekstra soloundervisning. Derudover modtager eleverne også undervisning i hørelære/teori 45 minutter om ugen. Denne undervisning foregår på 4-6 mands hold. Alternativt hold i kortere tid med færre elever.

Optagelse på talentlinjen foregår ved, at hovedfagslæreren indstiller eleven. Man går på talentlinjen 1 år af gangen, hvorefter man skal indstilles igen af hovedfagslæreren. Der er ingen optagelsesprøve, men der evalueres løbende.

Man kan godt søge talentlinjen, selv om man ikke går på musikskolen. Man skal dog være bosiddende i Helsingør Kommune eller gå i skole i Helsingør Kommune. Optag udefra foregår ved optagelsesprøve med leder og intern faglærer, og der optages max 5 eksterne elever.

For yderligere information om Talentlinjen – kontakt leder Torben Puggaard.

Talentlinjen – tid og struktur

Nedenfor ses et skema for den undervisningstid, som hver elev modtager på Talentlinjen. Herudover forventes det, at man deltager i relevante orkestre og optræder jævnligt.

Prisen for at gå på Talentlinjen er 7.000 kr. pr. sæson.