Trompet

I trompet- og cornetundervisningen skabes et undervisningsrum, hvor du lærer om instrumentet og musikken på en varm og humoristisk måde, så du føler dig godt tilpas og ved, hvad du skal øve på derhjemme.
Du lærer om vejrtrækning, embouchure (hvordan man sætter læberne), flot lyd, gode melodier, og meget mere.
Du bliver hurtigt en del af et større musikalsk fællesskab, når du spiller på et blæserinstrument. Underviseren hjælper dig, så du hurtigt kan blive god nok til at starte i musikskolens begynderblæseorkester “MiniHarmonien”, hvor du kommer til at spille sammen med en masse jævnaldrende.
Efterhånden som du bliver ældre og mere erfaren på dit instrument, får du mulighed for at rykke op i musikskolens store orkester, “Harmonien”. De spiller flere koncerter om året og en masse fed musik. Senere igen kan man rykke i eliteorkestret "HKM Woodwinds".

Alder: Fra 5 år.
I alderen 5 - 8 år anbefaler vi faget Trompet, suzuki

Undervising:
Tirsdag, onsdag og fredag på musikskolen.

Instrumentet kan lejes.