Accordeon/Harmonika

Accordeon/harmonika er et spændende og stemningsfuldt instrument med et alsidigt repertoire. Det er yderst velegnet både som soloinstrument samt i sammenspil med mange andre instrumenter.

Accordeon (melodibas) - (enkelte toner på alle knapper) og harmonika (standardbas) - (med hele akkorder på enkelte knapper) kan være med knapper i højre hånd men også med tangenter som på et klaver. Knapper anbefales, da knapsystemet har mange fordele.

Accordeonet er en videreudvikling af harmonikaen og begge instrumenter er velegnede til nybegyndere. Instrumentet er velegnet til både rytmisk og klassisk musik.
Instrumentets vigtigste del er bælgen, som man trækker ud og ind. Den producerer den luft, der skal til for at instrumentet kan give lyd.
Det er motorisk udviklende at spille med begge hænder og samtidigt bruge bælgen rigtigt.
 Instrumenterne fås i små størrelser.

Alder: Fra 3. klasse.

Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag på musikskolen.