Karen Marie Fich Crabtree

“Hvor ord svigter, taler musikken” (H.C. Andersen)”

Karen Marie er uddannet klassisk pianist og klaverpædagog fra Det Jyske Musikkonservatorium med videregående studier i Wien. Hun er desuden uddannet psykoterapeut og musikterapeut (Guided Imagery and Music).

Karen Marie har gennem en årrække undervist dels på musikskoler, dels som privatpraktiserende. Hun har været ansat på Helsingør Musikskole siden 2016.

Karen Marie siger:
"I min undervisning er det vigtigt at glæden ved at spille formidles, og at eleven udvikler evnen til at lytte og til at udtrykke sig i musikken. Derfor lægger jeg også fra starten vægt på at grundlægge en god klaverteknik, ligesom jeg forventer at eleverne øver sig hjemme – gerne dagligt. Lysten til at spille – og øve sig – er altafgørende. Undervisningen og valg af repertoire vil derfor tage udgangspunkt i den enkelte elevs behov og ønsker".

E-mail: KMC03@helsingor.dk